REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG W RAMACH UMOWY KOMISOWEJ
przez Auto Vehicle International Sp. z o.o.
(zwany dalej: „Regulamin”)
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Definicje
-
Komisant (Sprzedawca Usługi): Auto Vehicle International Sp. z o.o., z siedzibą: Zamknięta 10/1,5,
Kraków 30-554.
- NIP: 6793296569.
- REGON: 528379901.
- KRS: 0001100470.
- Adres e-mail: aviautopl@gmail.com.
- Klient (Komitent): Osoba fizyczna, obywatel _____________________, z którą Komisant zawiera Umowę Komisową.
- Umowa Komisowa: Organizacja zakupu środków transportu na koszt zleceniodawcy w imieniu i na rzecz zleceniodawcy.
- Pojazd (Samochód): Środek transportu nabywany przez Komisanta na zlecenie i koszt Klienta na Aukcji COPART.COM lub IAAI.COM. Pojazd jest używany.
- Aukcja: Platformy internetowe COPART.COM lub IAAI.COM.
- Zlecenie (Załącznik nr 1): Pisemne zlecenie Klienta, stanowiące integralną część Umowy, zawierające szczegółowe wytyczne co do Pojazdu i maksymalnej ceny.
- Usługa: Działania Komisanta polegające na zawarciu jednej lub większej liczby transakcji w swoim imieniu, ale na koszt Klienta, mających na celu nabycie i dostawę Pojazdu.
§ 2. Przedmiot Usługi
- Komisant zobowiązuje się, na zlecenie Klienta i za wynagrodzeniem, do zawarcia w imieniu własnym, lecz na rachunek Klienta, jednej lub więcej transakcji mających na celu nabycie i dostawę Pojazdu do miejsca określonego w Umowie.
- Pojazd nabyty w ramach realizacji Umowy staje się własnością Klienta.
- W kwestiach nieuregulowanych Umową, Strony kierują się ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.
II. ODPOWIEDZIALNOŚĆ KOMISANTA I ZASTRZEŻENIA
§ 3. Stan Techniczny i Informacje
- Komisant nie ponosi odpowiedzialności za stan techniczny, a także wady (jakość) Pojazdu, w tym sprawność jego podzespołów, instalacji i agregatów, które nie były i nie mogły być mu znane. Przy zawieraniu transakcji Komisant opiera się wyłącznie na informacjach uzyskanych ze stron internetowych Aukcji.
- Komisant nie ponosi odpowiedzialności za brak kluczy (nawet jeśli były w opisie/na zdjęciach) oraz za uszkodzenia powstałe na placu Aukcji, zgodnie z zasadami Aukcji.
- Informacja o szacowanym koszcie naprawy, podawana przez Komisanta na podstawie zdjęć przed udziałem w Aukcji, ma charakter jedynie poglądowy/orientacyjny.
- Informacja o koszcie dostawy jest wstępna i może ulec zmianie o nie więcej niż 15% bez wcześniejszego uzgodnienia z Klientem, w zależności od taryf obowiązujących w momencie wysyłki.
- Komisant jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu w ciągu 30 dni roboczych od daty przybycia do portu docelowego. Jeśli pojazd wymaga dalszej dostawy w obrębie UE, może zostać dostarczony klientowi w ciągu 20 dni od odprawy celnej i uiszczenia wszystkich kosztów.
- Komisant nie płaci cła i innych opłat związanych z odprawą celną.
§ 4. Transport i Ubezpieczenie
- Samochód od momentu zakupu nie jest ubezpieczony, a koszt ubezpieczenia na transport morski lub inny nie jest wliczony w całkowity koszt transportu.
- Klient ponosi ryzyko pełnej utraty Pojazdu lub uszkodzeń transportowych, w tym uszkodzeń na Aukcji, za wyjątkiem przypadków uregulowanych w Umowie.
- Na zlecenie Klienta, Komisant może całkowicie lub częściowo ubezpieczyć Pojazd od uszkodzeń transportowych i innych ryzyk do momentu załadunku do kontenera morskiego. Koszt i warunki ubezpieczenia ustalane są odrębnie.
- Firma transportowa i Komisant nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia Pojazdu podczas transportu, załadunku i rozładunku, jeśli Pojazd nie jest ubezpieczony.
III. PŁATNOŚCI I KOSZTY
§ 5. Wynagrodzenie i Rozliczenia
- Suma wynagrodzenia Komisanta wynosi 900 (dziewięćset) polskich złotych.
- Do zwrotu, nie wliczonymi w sumę wynagrodzenia, podlegają następujące koszty Komisanta: dodatkowe ubezpieczenie ładunku, pakowanie ładunku.
- W dniu podpisania Zlecenia Klient przekazuje Komisantowi zaliczkę w wysokości 10% szacowanej wartości Pojazdu, jednak nie mniej niż 900 (dziewięćset) polskich złotych.
-
Klient zobowiązany jest do:
- Opłacenia kosztu nabycia Pojazdu na Aukcji na podstawie dostarczonych przez Komisanta danych bankowych w ciągu 2 dni bankowych od momentu nabycia.
- Zapłaty wynagrodzenia Komisanta.
- Opłacenia kosztów związanych z przewozem i innych kosztów w ciągu 2 dni bankowych od zawiadomienia.
§ 6. Kary Umowne
- W przypadku niewykonania przez Klienta obowiązku opłaty zakupu Pojazdu (art. III. 5.4. Umowy), Klient uiszcza Komisantowi karę umowną w wysokości 2900 polskich złotych. lub 10% sumy stawki z opłatą aukcyjną (wyższa z tych kwot).
- W przypadku nieuzasadnionej odmowy przyjęcia Pojazdu i podpisania aktu zdawczo-odbiorczego usług, Klient płaci Komisantowi karę w wysokości 5% wartości Pojazdu oraz zwraca koszt usług przechowywania Pojazdu.
- W przypadku opóźnienia w zapłacie salda, Klient płaci karę w wysokości 0,5% za każdy dzień zwłoki.
- W przypadku niewykonania przez Komisanta obowiązku przekazania Pojazdu w terminie Komisant płaci Klientowi karę w wysokości 0,5% za każdy dzień zwłoki, nie więcej niż 1000 polskich złotych.
IV. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH (RODO)
§ 7. Zasady Przetwarzania Danych
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Auto Vehicle International Sp. z o.o. (Komisant).
- Poprzez podpisanie Umowy, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, w tym na transfer transgraniczny, Komisantowi oraz jego kontrahentom i współpracownikom.
- Dane osobowe Klienta są przekazywane w celu wykonania zobowiązań umownych i innych.
- Zgoda dotyczy wszelkich danych osobowych, w tym: nazwiska, imienia, imienia ojca, daty urodzenia, danych dokumentu tożsamości, adresu, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail.
- Klient został poinformowany o możliwych ryzykach związanych z brakiem odpowiedniego poziomu ochrony danych przy transferze transgranicznym.
V. REKLAMACJE I POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 8. Reklamacje
- Klient zobowiązany jest do przyjęcia od Komisanta nabytego Pojazdu pod adresem wskazanym w Umowie: Bremerhaven (Niemcy), Gdańsk (Polska), Litwa (Kłajpeda), Turcja (Ambarli), Kazachstan (Ałmaty), OAE (Dubaj). Możliwa jest późniejsza dostawa do Polski.
- Klient powinien podpisać Akt Przyjęcia Usług, który jest jednocześnie raportem Komisanta, w ciągu 3 dni roboczych od powiadomienia o przybyciu Pojazdu.
- W przypadku zastrzeżeń do Aktu, Klient musi je zgłosić Komisantowi pisemnie w ciągu 3 dni roboczych po powiadomieniu. W przeciwnym razie raport uważa się za przyjęty.
§ 9. Rozstrzyganie Sporów
- Wszelkie spory wynikające z Umowy przekazywane są do rozstrzygnięcia do sądu w miejscu siedziby Komisanta.
- W kwestiach nieuregulowanych Umową, Strony kierują się ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.