REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG W RAMACH UMOWY KOMISOWEJ

przez Auto Vehicle International Sp. z o.o.
(zwany dalej: „Regulamin”)

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Definicje

  1. Komisant (Sprzedawca Usługi): Auto Vehicle International Sp. z o.o., z siedzibą: Zamknięta 10/1,5, Kraków 30-554.
    • NIP: 6793296569.
    • REGON: 528379901.
    • KRS: 0001100470.
    • Adres e-mail: aviautopl@gmail.com.
  2. Klient (Komitent): Osoba fizyczna, obywatel _____________________, z którą Komisant zawiera Umowę Komisową.
  3. Umowa Komisowa: Organizacja zakupu środków transportu na koszt zleceniodawcy w imieniu i na rzecz zleceniodawcy.
  4. Pojazd (Samochód): Środek transportu nabywany przez Komisanta na zlecenie i koszt Klienta na Aukcji COPART.COM lub IAAI.COM. Pojazd jest używany.
  5. Aukcja: Platformy internetowe COPART.COM lub IAAI.COM.
  6. Zlecenie (Załącznik nr 1): Pisemne zlecenie Klienta, stanowiące integralną część Umowy, zawierające szczegółowe wytyczne co do Pojazdu i maksymalnej ceny.
  7. Usługa: Działania Komisanta polegające na zawarciu jednej lub większej liczby transakcji w swoim imieniu, ale na koszt Klienta, mających na celu nabycie i dostawę Pojazdu.

§ 2. Przedmiot Usługi

  1. Komisant zobowiązuje się, na zlecenie Klienta i za wynagrodzeniem, do zawarcia w imieniu własnym, lecz na rachunek Klienta, jednej lub więcej transakcji mających na celu nabycie i dostawę Pojazdu do miejsca określonego w Umowie.
  2. Pojazd nabyty w ramach realizacji Umowy staje się własnością Klienta.
  3. W kwestiach nieuregulowanych Umową, Strony kierują się ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.

II. ODPOWIEDZIALNOŚĆ KOMISANTA I ZASTRZEŻENIA

§ 3. Stan Techniczny i Informacje

  1. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za stan techniczny, a także wady (jakość) Pojazdu, w tym sprawność jego podzespołów, instalacji i agregatów, które nie były i nie mogły być mu znane. Przy zawieraniu transakcji Komisant opiera się wyłącznie na informacjach uzyskanych ze stron internetowych Aukcji.
  2. Komisant nie ponosi odpowiedzialności za brak kluczy (nawet jeśli były w opisie/na zdjęciach) oraz za uszkodzenia powstałe na placu Aukcji, zgodnie z zasadami Aukcji.
  3. Informacja o szacowanym koszcie naprawy, podawana przez Komisanta na podstawie zdjęć przed udziałem w Aukcji, ma charakter jedynie poglądowy/orientacyjny.
  4. Informacja o koszcie dostawy jest wstępna i może ulec zmianie o nie więcej niż 15% bez wcześniejszego uzgodnienia z Klientem, w zależności od taryf obowiązujących w momencie wysyłki.
  5. Komisant jest zobowiązany do dostarczenia pojazdu w ciągu 30 dni roboczych od daty przybycia do portu docelowego. Jeśli pojazd wymaga dalszej dostawy w obrębie UE, może zostać dostarczony klientowi w ciągu 20 dni od odprawy celnej i uiszczenia wszystkich kosztów.
  6. Komisant nie płaci cła i innych opłat związanych z odprawą celną.

§ 4. Transport i Ubezpieczenie

  1. Samochód od momentu zakupu nie jest ubezpieczony, a koszt ubezpieczenia na transport morski lub inny nie jest wliczony w całkowity koszt transportu.
  2. Klient ponosi ryzyko pełnej utraty Pojazdu lub uszkodzeń transportowych, w tym uszkodzeń na Aukcji, za wyjątkiem przypadków uregulowanych w Umowie.
  3. Na zlecenie Klienta, Komisant może całkowicie lub częściowo ubezpieczyć Pojazd od uszkodzeń transportowych i innych ryzyk do momentu załadunku do kontenera morskiego. Koszt i warunki ubezpieczenia ustalane są odrębnie.
  4. Firma transportowa i Komisant nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenia Pojazdu podczas transportu, załadunku i rozładunku, jeśli Pojazd nie jest ubezpieczony.

III. PŁATNOŚCI I KOSZTY

§ 5. Wynagrodzenie i Rozliczenia

  1. Suma wynagrodzenia Komisanta wynosi 900 (dziewięćset) polskich złotych.
  2. Do zwrotu, nie wliczonymi w sumę wynagrodzenia, podlegają następujące koszty Komisanta: dodatkowe ubezpieczenie ładunku, pakowanie ładunku.
  3. W dniu podpisania Zlecenia Klient przekazuje Komisantowi zaliczkę w wysokości 10% szacowanej wartości Pojazdu, jednak nie mniej niż 900 (dziewięćset) polskich złotych.
  4. Klient zobowiązany jest do:
    • Opłacenia kosztu nabycia Pojazdu na Aukcji na podstawie dostarczonych przez Komisanta danych bankowych w ciągu 2 dni bankowych od momentu nabycia.
    • Zapłaty wynagrodzenia Komisanta.
    • Opłacenia kosztów związanych z przewozem i innych kosztów w ciągu 2 dni bankowych od zawiadomienia.

§ 6. Kary Umowne

  1. W przypadku niewykonania przez Klienta obowiązku opłaty zakupu Pojazdu (art. III. 5.4. Umowy), Klient uiszcza Komisantowi karę umowną w wysokości 2900 polskich złotych. lub 10% sumy stawki z opłatą aukcyjną (wyższa z tych kwot).
  2. W przypadku nieuzasadnionej odmowy przyjęcia Pojazdu i podpisania aktu zdawczo-odbiorczego usług, Klient płaci Komisantowi karę w wysokości 5% wartości Pojazdu oraz zwraca koszt usług przechowywania Pojazdu.
  3. W przypadku opóźnienia w zapłacie salda, Klient płaci karę w wysokości 0,5% za każdy dzień zwłoki.
  4. W przypadku niewykonania przez Komisanta obowiązku przekazania Pojazdu w terminie Komisant płaci Klientowi karę w wysokości 0,5% za każdy dzień zwłoki, nie więcej niż 1000 polskich złotych.

IV. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH (RODO)

§ 7. Zasady Przetwarzania Danych

  1. Administratorem danych osobowych Klienta jest Auto Vehicle International Sp. z o.o. (Komisant).
  2. Poprzez podpisanie Umowy, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, w tym na transfer transgraniczny, Komisantowi oraz jego kontrahentom i współpracownikom.
  3. Dane osobowe Klienta są przekazywane w celu wykonania zobowiązań umownych i innych.
  4. Zgoda dotyczy wszelkich danych osobowych, w tym: nazwiska, imienia, imienia ojca, daty urodzenia, danych dokumentu tożsamości, adresu, numeru telefonu kontaktowego, adresu e-mail.
  5. Klient został poinformowany o możliwych ryzykach związanych z brakiem odpowiedniego poziomu ochrony danych przy transferze transgranicznym.

V. REKLAMACJE I POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 8. Reklamacje

  1. Klient zobowiązany jest do przyjęcia od Komisanta nabytego Pojazdu pod adresem wskazanym w Umowie: Bremerhaven (Niemcy), Gdańsk (Polska), Litwa (Kłajpeda), Turcja (Ambarli), Kazachstan (Ałmaty), OAE (Dubaj). Możliwa jest późniejsza dostawa do Polski.
  2. Klient powinien podpisać Akt Przyjęcia Usług, który jest jednocześnie raportem Komisanta, w ciągu 3 dni roboczych od powiadomienia o przybyciu Pojazdu.
  3. W przypadku zastrzeżeń do Aktu, Klient musi je zgłosić Komisantowi pisemnie w ciągu 3 dni roboczych po powiadomieniu. W przeciwnym razie raport uważa się za przyjęty.

§ 9. Rozstrzyganie Sporów

  1. Wszelkie spory wynikające z Umowy przekazywane są do rozstrzygnięcia do sądu w miejscu siedziby Komisanta.
  2. W kwestiach nieuregulowanych Umową, Strony kierują się ustawodawstwem Rzeczypospolitej Polskiej oraz Unii Europejskiej.